Obwieszczenie
KONSULTACJE SPOŁECZNE
dotyczące ponownego wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Gozdnica, w wyniku przeprowadzenia ponownej diagnozy.
Burmistrz Gozdnicy, na podstawie art. 5, w związku z art. 6 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz.U. z 2024 r.Ļ poz. 278), zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Gozdnica.
Jednym z pierwszych elementów procesu rewitalizacji jest wyznaczenie obszaru zdegradowanego na podstawie przeprowadzonej diagnozy, w której wykorzystane są obiektywne i weryfikowalne mierniki i metody badawcze dostosowane do lokalnych uwarunkowań, zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (dalej ustawa).
Obszar zdegradowany został poprzednio wyznaczony w wyniku przeprowadzonej diagnozy w 2018 r. W chwili obecnej dokonano diagnozy po raz kolejny, analizując stan obecny, potwierdzając wyznaczone poprzednio granice obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Gozdnica. Tym razem jednak, zgodnie z rygorem obowiązującej ustawy o rewitalizacji. Obszary te wyznaczono w oparciu o metodologię opisaną w ww. diagnozie, analizując weryfikowalne mierniki dla poszczególnych obszarów funkcjonalnych. Wyniki tej diagnozy zaprezentowane zostały w diagnozie, która jest udostępniona wszystkim zainteresowanym na stronie internetowej gminy https://www.gozdnica.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w sekretariacie Urzędu Miasta Gozdnica.
Diagnozę na potrzeby weryfikacji wyznaczonych obszarów: zdegradowanego i rewitalizacji powtórzono w 2025 r., ze względu na potrzeby zaktualizowania wiedzy na temat sytuacji kryzysowych na terenie poszczególnych obszarów funkcjonalnych Gozdnicy, jak również ze względu na potrzeby zastosowania rygoru wynikającego z ustawy o rewitalizacji i przyjęcia niniejszej uchwały delimitacyjnej.
Niniejsza diagnoza oparta na analizie wskaźnikowej zgodnie z opisaną metodologię uwzględnia aktualną sytuację w sferach nią objętych. Przeprowadzona analiza wskazuje obszary, w których na tle całej gminy występują sytuacje kryzysowe w sferze społecznej oraz w co najmniej jednej z następujących sfer: gospodarczej, technicznej, przestrzenno-funkcjonalnej lub środowiskowej. Wszystko to celem skierowania efektywnego i precyzyjnego przestrzennie wsparcia.
Zgodnie z rygorem cytowanej wyżej ustawy o rewitalizacji, celem wyznaczenia granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji przeprowadza się konsultacje społeczne. Następnie po wprowadzeniu zmian, wynikających z przeprowadzonych konsultacji Rada Miasta przyjmuje uchwałę. Uchwala ta stanowi akt prawa miejscowego.
W chwili obecnej Gmina Gozdnica jest na etapie konsultacji przedmiotowej uchwały.Bardzo istotna jest tutaj opinia i uwagi mieszkańców gminy w tym zakresie, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wynikami przeprowadzonej diagnozy oraz z projektem uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Gozdnica, udostępnionych na stronie internetowej gminy https://www.gozdnica.pl , w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w sekretariacie Urzędu Miasta Gozdnica. Zachęcamy również do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych oraz zgłaszania uwag.
Do udziału w konsultacjach uprawnieni są:
• mieszkańcy gminy,
• podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą,
• podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne,
• jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne,
• organy władzy publicznej,
• inne podmioty realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.
Konsultacje przeprowadzone będą w okresie od 13.05 do 18.06.2025 r.
FORMY KONSULTACJI:
- 1. Zbieranie uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Formularz ankiety dostępny jest od dnia 13 maja 2025 r. na stronie internetowej gminy https://www.gozdnica.pl/ , w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w sekretariacie Urzędu Miasta Gozdnica.
Wypełnione formularze ankietowe można składać:
- drogą elektroniczną na adres: urzad@gozdnica.pl ,
- w Urzędzie Miasta Gozdnica w godzinach urzędowania,
- w Punkcie Konsultacyjnym w godzinach jego otwarcia,
- pocztą na adres - Urząd Miasta Gozdnica, ul. Ceramików 2, 68-130 Gozdnica
- 2. Spotkania indywidualne z mieszkańcami i zbieranie uwag ustnych w Punkcie Konsultacyjnym.
Punkt Konsultacyjny mieści się w siedzibie Urzędu Miasta Gozdnica, w sekretariacie, czynny w pierwszy roboczy dzień tygodnia w okresie trwania konsultacji w godzinach 7.00-9.00 i 13:00 – 15:00 (bez pierwszego i ostatniego poniedziałku, które wypadają odpowiednio na 7 dzień po rozpoczęciu konsultacji i na 3 dzień przed zakończeniem konsultacji)
- 3. Spotkanie z mieszkańcami.
Spotkanie z mieszkańcami odbędzie się:
w dniu 04.06.2025 r. o godz. 17.00 w Kawiarni Domu Kultury w Gozdnicy,
- 4. Wywiady bezpośrednie z mieszkańcami.
Wywiady bezpośrednie z mieszkańcami prowadzone będą na terenie Gozdnicy, dnia
04.06.2025r.
Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą uwzględniane.
Niezwłocznie po zakończeniu niniejszych konsultacji sporządzona zostanie informacja podsumowująca ich przebieg, zawierająca dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia, omówienie ich przebiegu oraz zgłoszonych uwag wraz z odniesieniem się do nich.
Klauzula Informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Gmina Gozdnica reprezentowana przez Burmistrza Gozdnicy z siedzibą przy ul. Ceramików 2, 68-130 Gozdnica, tel.: 68 360 10 76, e-mail: urzad@gozdnica.pl; strona internetowa: https://www.gozdnica.pl/ .
2) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail inspektor(at)cbi24.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
4) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
6) Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
7) Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
– dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
– wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.